3 Kasım 2012 Cumartesi

Dikey Kondisyon Bisikleti ile Yapabilecekleriniz ve Dikey Bisikleti Kullanabileceğiniz Bölgeler




DİKEY KONDİSYON BİSİKLETİ HANGİ BÖLGELER İÇİN KULLANILMALIDIR?

Dikey kondisyon bisikletleri spor salonlarında en çok tercih edilen aletlerdendir. Dikey kondisyon bisikletine doğru biçimde oturmak çok önemlidir. Doğru oturmak karın ve bel bölgesinde ki kasları devreye sokmak demektir. Kondisyon bisikletine kambur bir şekilde oturmamak gerekir. Oturuş pozisyonu dik olmalıdır. Çok kolay kullanılan bir alet olmasına rağmen oturuş pozisyonu ile vücuda zarar verilebilir. Doğru pozisyonda oturarak karın kaslarını ve bel bölgesindeki kasları sıkı tutmak amaçlanmalıdır. Bisiklet kullanımı bacaklar ile yapıldığından dolayı devreye en son bacaklar girer ve bacak kasları da çalışmış olur.
Dikey Kondisyon Bisikleti

Dikey bisiklet neden tercih edilmelidir?
Performans amaçlı spor ve egzersiz yapan kişiler dikey bisikletleri tercih eder. Diz problemi yaşayan kişilerde dikey bisikletler iyi bir rehabilitasyon aletidir. Dikey bisikletlerde her boya ve vücuda göre ayar yapabilecek mekanizma mevcuttur. Fakat kişilerin boyuna göre ayarlanması dikkat edilmesi gereken faktörlerdendir. 

Dikey Bisiklet


Dikey bisikletler ne kadar süre ile kullanılmalıdır?
Dikey bisikletlerin kullanım süresi kişinin kondisyonuna göre değişim gösterir. Dikey bisikleti kullanmaya başlamadan önce kişi kondisyon seviyesini ölçmelidir. Elektronik bisikletler sayesinde kondisyon ölçümü rahatlıkla yapılmaktadır. Eğer ölçüm yapıldıktan sonra her şey normal ise kişilerin durumuna göre yeterli bir süre belirlenmelidir. İlk olarak kısa süreli egzersizler tercih edilmelidir. Daha sonra ilerleyen zaman içerisinde süre uzatılarak egzersizlere devam edilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder